3 Pemain Yang Perlu Dijual Liverpool Pada Januari

0
2072

 

Liverpool ketika ini berada di kedudukan ketiga Liga Perdana Inggeris (EPL) selepas 11 perlawanan. Mereka merupakan salah satu pasukan pilihan untuk merangkul kejuaraan liga musim ini.

The Reds adalah satu daripada tiga pasukan yang mengekalkan rekod tanpa kalah di EPL setakat ini. Pertahanan Liverpool juga nampaknya cukup solid dengan hanya melepaskan lima gol dalam 11 perlawanan liga.

Walau bagaimanapun, terdapat beberapa pemain di skuad Liverpool yang mengalami kesukaran untuk bermain di kelab. The Reds boleh mendapatkan wang tersebut dengan menjualnya dan menggunakan wang untuk meningkatkan kekuatan pasukan.

Berikut adalah tiga pemain Liverpool yang perlu dijual pada bulan Januari seperti yang dilaporkan oleh Sportskeeda.

Nathaniel Clyne

Nathaniel Clyne menyertai Liverpool dari Southampton dengan harga 12.5 juta pounds pada pintu perpindahan musim panas 2016.

Dia memulakan karier di Liverpool dengan sangat cemerlang dan menjadi pemain utama The Reds pada musim 2015-2016. Dia membantu kelab Merseyside mara ke final Liga Europa dan Piala Liga pada musim pertamanya tetapi sayangnya gagal merangkul kejuaraan.

Pemain antarabangsa England ini terus mengekalkan penampilan cemerlangnya pada musim 2016-2017 dengan 41 penampilan dalam semua pertandingan untuk The Reds. Walau bagaimanapun, dia mengalami kecederaan sebelum musim 2017-2018 dan hanya muncul dalam tiga perlawanan EPL.

Ketiadaan Clyne memberi Trent Alexender-Arnold peluang untuk memasuki kesebelasan utama dan dia sangat mengagumkan. Dia juga memenangi anugerah pemain muda Liverpool terbaik untuk musim 2017-2018.

Clyne sekarang ini sudah fit sepenuhnya tetapi masih gagal mendapatkan peluang beraksi dengan Liverpool. Dia ketika ini memperolehi gaji 70,000 pounds seminggu dan Liverpool mungkin boleh mempertimbangkan untuk menjualnya pada pintu perpindahan Januari ini.

Divock Origi

(Getty Images)

Liverpool merekrut Divock Origi dari Lille dengan harga 10 juta pounds di pintu perpindahan musim panas 2014 setelah tampil cemerlang di Piala Dunia 2014.

Walau bagaimanapun, dia segera dipinjamkan kembali ke bekas kelabnya dan menunggu sehingga musim 2015-2016 untuk penampilan sulung dengan The Reds.

Pemain antarabangsa Belgium ini menjaringkan 10 gol dalam musim pertama di Anfield dan kemudian 11 gol pada musim berikutnya. Bagaimanapun, penampilan yang tidak konsisten membuatnya Origi tidak mendapat tempat yang tetap dalam kesebelasan utama Liverpool.

Dia dipinjamkan ke kelab Bundesliga, VfL Wolfsburg untuk mencari konsistensi tetapi dia gagal bersinar dan hanya menjaringkan enam gol dalam 31 pertandingan di liga.

Pemain berusia 23 tahun ini belum pernah tampil untuk pasukan utama Liverpool pada musim ini dan seperti tiada dalam perancangan kelab.

Simon Mignolet

Brendan Rodgers membuat beberapa kesilapan dalam pasaran perpindahan semasa di Liverpool dan menggantikan Pepe Reina dengan Simon Mignolet adalah salah satu kesilapan yang paling ‘besar’.

Mignolet menyertai Liverpool dari Sunderland dengan harga 9 juta pounds di pintu perpindahan musim panas 2013. Dia bermain 203 perlawanan untuk The Reds setakat ini dan membuat 66 clean sheet.

Walau bagaimanapun, dia tidak pernah meyakinkan di gawang dan sering membuat kesilapan sejak menyertai Liverpool. The Reds menandatangani Loris Karius untuk menggantikan Mignolet pada 2017 tetapi dia juga gagal memberi impak yang positif.

Walau bagaimanapun, Liverpool akhirnya menemui penjaga gol yang sempurna untuk mereka, Alisson Becker dan pemain dari Brazil ini telah meningkatkan pertahanan The Reds dengan ketara sejak ketibaannya.

Mignolet kini menjadi penjaga gol rizab di Liverpool dan tidak muncul dalam Liga Perdana musim ini. Dia dikaitkan dengan beberapa kelab di musim panas dan Liverpool mungkin dapat menyingkirkan penjaga gol ini di jendela pemindahan nanti.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here