Saturday, April 20, 2019

BOLA SEPAK ANTARABANGSA

Selepas bercerai, kawan aku selalu datang rumah. Suami aku xkisah. Sampailah suatu hari aku...

Assalamualaikum admin sy pn nak meluah dan kongsi cerita. Sy berumur 32tahun, sy ada kawan yg rapat sgt mcm keluarga sy sndiri sejak dari darjah 6 sehinggalah kami berkahwin masing2. Tp hubungan dia dgn suami dia cuma bertahan 2tahun retak sbb ada org ketiga, jadi suami dia ceraikan dia. masa dia sedih dan hampir nak bunuh diri sy yg temankan dia sy yg sllu dsisi dia. Dia sllu dtg kerumah, dah kebiasaan dia sllu dtg kerumah dan kami layan drama sama2 bergurau, masak sama2. sbb dia sj kawan yg sy ada dan percaya. Tapi pada malam tu, dia ckp dia nak tidur d rumah sy, sy pn iyakan sj. Tp lama kelamaan mcm hari2 dah dia tdur d rumah sy, sy tk tpikir benda lain sbb sy cuma bpikiran positif ke dia. yelah kan sahabat rapat Lepas tu minggu berganti minggu, kawan sy sprti biasa suka lepak d rumah dan gosip2 dgn sy, oh ya kawan sy ni kira dr keluarga senang sbb tu kerja asik melepak kat rumah sy. sllunya sebelum suami sy pulang dia balik dah, tp haritu tak. Dia ajak sy masak dan biar laki s..

Aku tunggu je suami curang dengan aku supaya aku boleh bercerai dengan dia tanpa...

Assalammualaikum semua. Malam ini aku rasa ingin menulis, ingin mengadu ayat yang lebih tepat untuk luahan perasaan ku malam ini. (First of all am not good neither English nor malay. So im sorry in advance) Aku datang bulan jadi agak sukar untuk ku luah pada yang ESA malam ini. Tapi hatiku berat sangat malam ini seperti meronta untuk meluahkan tapi aku tidak mahu meluahkan pada manusia kerana ingin menjaga aib suamiku. Aku cuma perlu tahu normal kah aku cemburu pada suamiku? Biarla aku bercerita mengenai diri aku dahulu. Kami sudah bernikah 7 tahun mempunyai askar yang agak ramai kira aku pada zaman ini. Aku surirumah berijazah. Aku hanya sempat bekerja 1tahun sebelum bernikah. Sewaktu dulu aku yang mempunyai ijazah sudah tentu ingin mempunyai career dan cita2 yang tinggi. Masa depan yang aku imagine sangat berlainan dari aku harungi sekarang Dulu akulah wanita yang mempunyai semangat, keyakinan diri, menjaga kecantikan diri untuk orang lebih yakin pada aku yang aku bukanlah wani..

“Di Katakan Punca Kematiian Akibat Di Gigit Dingo Sejenis Anjing Liar”. Misteri kematiian Azaria...

Azaria Chamberlain ialah seorang bayi perempuan yang telah dilahirkan pada 11 Julai 1980 dan kemudiannya meniggal pada 17 Ogos 1980. Durasi dan kronologi kes kem4tian Azaria amat tragiis dan penuh dengan kontr0versi hingga ianya mengambil masa 32 tahun untuk terungkai. Namun, apakah yang menyebabkan misteri ini mengambil masa selama puluhan tahun untuk selesai? Ikuti kronologi misteri kem4tian Azaria Chamberlain. Ianya bermula dengan ibu bapa Azaria, Lindy dan Michael Chamberlain membuat keputusan untuk bercuti berdekatan Uluru di bahagian utara Australia. Tempat ini juga dikenali sebagai Ayers Rocks yang dipenuhi dengan batu pasir yang suci buat orang asli Australia. Dan ia juga merupakan antara formasi batu yang menakjubkan di dunia. Semasa di Ayers Rocks, ibu bapa Azaria telah meletakkan kereta mereka berhampiran dengan kawasan berkhemah. Mereka telah meniggalkan Azaria bersendirian untuk seketika, namun apabila mereka kembali, Azaria telah tiada. Sesuatu atau seseorang telah..

‘Suami’ tetiba muncul ditepi katil basah kuyup, terkejut bila polis datang dan mengeluarkan sesuatu...

Assalamualaikum. Nama aku Jue. Pertama-tama sekali, aku minta maaf sangat-sangat kepada semua sebab cerita ini bukan dari aku sebenarnya. Ia adalah cerita dari rancangan radio terkenal iaitu Misteri Jam 12. Aku cuba olahkan dalam bentuk penulisan sebab aku rasa cerita ini sangat sedih dan menyentuh hati. Maaf juga kepada Kak Normah (tuan punya cerita) jika ada cerita yang lari dari kandungan asal sebab aku pun ingat-ingat lupa akan cerita ini. Kisah Kak Normah Nama saya, Kak Normah. Kak nak ceritakan satu peristiwa yang paling sedih dan menyentuh hati dalam hidup kakak. Begini ceritanya. Kakak sudah berkahwin. Suami kakak namanya Abdul Salim. Walaupun kami telah berumahtangga hampir 5 tahun lebih, tapi kami masih belum dikurniakan cahaya mata. Mungkin Allah belum memperkenankan doa kami memandangkan hidup kami pada waktu itu amat susah sedikit. Pada suatu malam, sedang kakak berseorangan di rumah, kakak terima panggilan telefon dari suami yang menyatakan bahawa dia akan pulang lew..

Dalam Kepala Tokti Hanya Teringatkan Aafiyah Mahu Susu Sepanjang Kayuhan Basikal Sejauh 72 km

Dalam Kepala Tokti Hanya Teringatkan Aafiyah Mahu Susu Sepanjang Kayuhan Basikal Sejauh 72 km Jutaan peminat Dato’ Siti Nurhaliza sudah tentu tahu hobi terkini Tok Ti buat masa sekarang adalah mengayuh basikal. Aktiviti ini boleh dikatakan setiap minggu Siti akan mengemaskininya di laman Instagram kepunyaan beliau. Baru-baru ini, Tok Ti telah berjaya tamatkan kayuhan basikal sejauh 72Km dalam acara RHB Langkawi Ride 2019. Malah, Dato’ Siti juga berjaya menduduki tempat ke-22 dari sejumlah 1000 jumlah penyertaan. Menurut beliau, pada awalnya beliau hanya mahu menyertai acara 25Km. Namun setelah dipujuk oleh pasukan, beliau bersetuju untuk menghabiskan 72Km kayuhan. Menurutnya lagi, di sepanjang kayuhan beliau hanya memikirkan puteri comelnya, Aafiyah. Berikut adalah kenyataan beliau di Instagram. Alhamdullillah.. Medal ni untuk anak ibu tau.. Banyak kenangan nak mendapatkan & menghabiskan kayuhan 72km ni anak ibu oiii.. Mula2 ibu nak masuk 25km saja , yelah .. fun ri..

Akibat Suka Bersiul, Aku Hampir Di Sambar Langsiur Dan Ikut Aku Balik Rumah

Akibat Suka Bersiul, Aku Hampir Di Sambar Langsiur Dan Ikut Aku Balik Rumah Malam ini, saya akan berkongsi cerita tentang pengalaman salah seorang rakan saya yang bernama Saiful. Saiful telah mengalami peristiwa yang boleh dikatakan seram dan tidak boleh dilupakan sehingga sekarang. Jika anda tinggal seorang diri di rumah, anda dinasihatkan untuk mengajak saudara-mara atau kawan-kawan untuk menemani anda kerana dikhuatiri anda akan berasa takut untuk ke tandas pada waktu tengah malam. Saiful yang berumur 21 tahun pada masa itu adalah seorang yang langsung tidak mempercayai akan kewujudan makhluk-makhluk halus termasuklah hantu, langsuir, pocong dan lain-lain lagi. Apabila orang bercakap mengenai hantu, dia akan membalas “Eh mana ada hantu dalam dunia ni, lagi-lagi zaman moden ni haa”. Pada anggapan Saiful, semua perkara yang bersangkut-paut dengan hantu adalah mengarut. Sampailah pada satu hari perkara yang dia tidak jangka berlaku. pontianak Hari khamis malam jumaat tahun lepa..

“Siapakah Nona Baker”- Jelmaan Misteri Beliau Muncul Di Sungai Lembing

Nama perawan Inggeris itu memang popular sewaktu tinggal di Sungai Lembing dan boleh berbahasa Melayu dengan penduduk tempatan. Sebelum pendudukan Jepun di Tanah Melayu pada tahun 1941. Perawan Inggeris ini berhijrah ke Pahang semata-mata mahu menemani abangnya, V.B.C Baker yang ketika itu bertugas sebagai pengurus besar lombong bijih timah di Sungai Lembing. Namun, tanpa disangka perawan Inggeris ini menempuh pengalaman pahit yang tidak mungkin dilupakan sepanjang hayatnya apabila dia dan abangnya terpaksa melarikan diri ke dalam hutan untuk mencari perlindungan semasa pendudukan Jepun di Tanah Melayu. Semasa melarikan diri ke hutan, ditakdirkan abangnya menemui aj4l akibat serangan wabak penyakit dan tinggallah Nona Baker sendirian. Khabarnya Nona Baker tiada pilihan dan bergabung pula dengan pihak tentera anti Jepun di hutan. Selepas Jepun menyerah kalah, Nona Baker dipercayai terus bersama kumpulan gerila di hutan. Sejak itulah, terdengar khabar tentang perawan Inggeris itu ..

Sebabkan anak hilang di “mall”, aku dijatuhkan talak 3 oleh suami dengan tidak sengaja...

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua… Aku tidak tahu nak luahkan dimana perasaanku. Ibarat nak ditelan mati mak nak diluah m4ti bapak. Begitulah sakit dan tersiksanya aku sekarang. Aku isteri kepada Am (bukan nama sebenar). Am seorang yang penyayang, pemurah dan baik hati. Aku bahagia bersuamikan Am, aku dikurniakan anak-anak yang baik dan pintar. Am seorang juru lukis disebuah syarikat pembinaan manakala aku seorang guru tuisyen Matematik dan Sains, hanya mengajar dirumah. Bohong la jika aku mengatakan bahawa rumah tangga aku sentiasa aman dan damai tanpa ada masalah, ada masanya pergaduhan kecil juga berlaku jika aku dan Am berselisihan faham dan pendapat, biasanya ianya hanyalah tentang anak-anak. Am paling pantang jika dia balik kerja, melihat anak-anak dalam keadaan yang comot dan tidak terurus. Rumah bersepah atau tiada makanan di atas meja, Am masih boleh terima malah akan membantuku untuk menguruskannya bersama, tetapi jika berlaku sesuatu kepada anak-anak di atas kec..

La Pascualita, Kisah Anak Diawet Jadi Patung Pengantin Hanya Lagenda Urban?

Patung yang memakai pakaian pengantin di sebuah butik di bandar Chihuahua di utara Mexico ini bukan sembarangan. Teori yang berlegar sejak dulu, La Pascualita sebenarnya bukanlah sekadar patung. Kononnya, La Pascualita berasal dari tubuh seorang gadis yang telah diawetkan menjadi patung! Ada juga yang menggelarnya sebagai pengantin yang mti akibat disumpah!. Pada bulan Mac 1930, pertama kali patung La Pascualita dipertontonkan kepada umum disebalik kaca butik tersebut. Sebaik diletakkan di sebalik cermin, patung yang didandan dengan pakaian pengantin ini cukup mudah menarik perhatian mata pengunjung yang lalu lalang di situ. Ramai yang memuji La Pascualita dianggap sebagai manequin yang terbaik kualitinya pada zaman itu. Raut wajah yang cantik dan mempersona, bola mata yang bulat dan galak serta kulit wajah yang cantik kemerahan, membuatkan mata yang memandang tidak lekang untuk terus melihat La Pascualita. Bagaikan ada kuasa magnet yang menarik mata pengunjung untuk terus memerhat..

Keliru dengan apa yang Reezwan mahukan pada aku. Akhirnya aku beranikan diri tanya soalan...

Reezwan. Seorang lelaki kacak yang muncul dalam hidupku 7 tahun lepas (2012). Tinggi lampai dan tegap bergaya, melayakkan dia menjadi Pramugara untuk penerbangan international di salah satu syarikat penerbangan Malaysia. Ketika itu usianya 28 tahun dan aku 24 tahun. Kami berkenalan melalui Fcebook, Reezwan yang add aku. Selepas aku approved request dia, aku menerima message di Messengr fb ku. Dari Reezwan. R: Salam… Aku biarkan tidak berjawab. 2-3 jam kemudian, aku terima lagi message dari dia. R: Salam u..kenapa baru sekarang approve i? Aku pelik. Jadi aku balas message dia. Aku: Sejak bila u add i? R: I rasa awal tahun 2011. U belum bertudung lagi masa tu. Aku mula bertudung pada awal tahun 2012. Aku: Oh. I tak perasan kot R: Ni mcm mana boleh tiba-tiba perasan lak? Aku: Sebab tadi bosan bosan saja tengok semua benda kat FB R: Ooooo Sebenarnya, aku approve dia sebab masa tu aku baru nak mula online business. Bukan dia sahaja, semua yang add aku masa tu aku approve, kenal atau t..